Frisk och kry!

Jag har varit sjuk i helgen. Både hög feber och magsjuka. Men nu mår jag bra! Skönt att vara frisk igen!

Har haft en bra dag idag. Barnen kom upp pigga och glada och Nellie överraskade mig på morgonen med att komma upp påklädd och klar :-) Hon är så söt som gör såna där små saker och vill visa hur duktig hon är. <3 Linnéa är en riktigt fin hjälpredan här hemma och hjälper gärna till med att fixa frukost och greja <3 Christoffer hade köpt en semla till mig när han åkte hem från jobbet imorse, så jag fick en härlig fikastund på förmiddagen :-) Han är bra gullig min man <3

Jag pluggar på med specialpedagogiken. Det är väldigt intressant! Men mycket som ska hinnas med på kort tid. Har hunnit med att göra den första strykningen med grundfärg på sockerlådan jag fick av Jenny idag också. Den kommer bli jättefin när den är klar! Men det behövs många fler lager färg. Det är så roligt att måla så jag har inget emot att måla många fler lager heller :-) Måste köpa mer färg dock. 
 När tjejerna kom hem från förskolan lekte vi en stund, sen åkte Christoffer iväg på finmiddag som jobbet bjöd på. Värsta lyxiga trerättersmiddagen hade de fått! Jag och barnen målade på kvällen. De tycker verkligen om att pyssla våra tjejer. Speciellt Nellie. Linnéa pysslade en stund och ville ta det lugnt sen. De är ju rätt så trötta på kvällarna efter en dag på förskolan så jag förstår att hon inte orkar greja hela kvällen :-) 
Nellie hade pysslat nästan hela dagen på förskolan idag också. Hon kom hem med en hel påse med fina teckningar och "dockor" som hon hade gjort. Linnéa leker Ariel hela dagarna när hon är på förskolan nu. Pedagogerna säger alltid att de är så imponerade på henne och hennes fantasi och förmåga att leva sig in i olika roller. Är så stolt över våra tjejer <3 De gör verkligen avtryck var de än är.

Själv har jag tagit mig en funderare över mig själv. Över hur jag faktiskt ser katastrof i det mesta. Jag har alltid varit medveten om att jag är orolig och paranoid, men aldrig liksom reflekterat speciellt mycket över det. Nog för att jag själv tycker att jag har all anledning att larma hela huset och sitta med golfklubborna i beredskap om nätterna. Och det är väl helt normalt att överväga att uppfinna ett sorts personlarm till barnen som utlöses av nåt slags kodord med en inbyggd pepparspray som paralyserar varenda ond människa som vill göra mina barn illa. Och det vore väl inte helt fel att sätta något slags spröjs gjort av hårdaste metall på fönstren tycker jag. Som komplement till larmen och videoövervakningen förstås. I alla fall på barnens fönster. 
Men jag fattar ju själv... Fast jag vill ha larm överallt. Så jag är lite osams med mig själv just nu. 
Och inte kan man gå i skogen själv med barnen heller. Det finns både björnar och vargar där. Herregud. Tänk om de vaknar upp mitt i vintern av någon orsak. Då finns det inte mycket mat att hitta i skogen, och då måste de leta sig in i bostadsområdena. Tänk när vi ska gå till förskolan på morgonen. Barnen kläs på först och jag efter dem. De blir varma och vill vänta utanför. "Okej, men ni får bara vara på vår uteplats medan jag tar på mig jackan och skorna". Kommer jag kunna säga så till en 8-åring sen? 
Och anledningen är att jag tror att det ska vara en varg eller en pedofil utanför huset. Alternativ någon som står redo med en skåpbil och ska kidnappa våra barn och sälja dem till någon i Polen.

Det jag egentligen vill säga med det här är: Det är fritt fram att skälla på mig när jag börjar hålla på så här! :-D Jag är medveten om det själv :-) 

Jag förespråkar försiktighet på alla sätt när det gäller livet och barnen, men jag hoppas att jag kommer lugna ned mig själv innan barnen börjar uppfatta det här beteendet hos mig. 

Tack gode gud säger jag, att barnens pappa är lite mer förnuftig :-D 
Och det är ju bra att ha en blogg som man kan skriva alla galna tankar i för att sedan läsa den själv och se hur tokiga och osannolika dessa scenarion faktiskt är. 

Men ärligt talat... Klart man ska larma huset väl? Eller? Är det en signal att man har något här inne som man vill skydda? Se där. Nu börjas det igen hahahaha!

Hur som haver... På lördag ska jag gå på bio med pappa! :-) Det ska bli jätteroligt! Vi ska se Hundraåringen(...)
Den verkar jättebra, och det ska bli  intressant att se om den är så som jag har föreställt mig. 


Nu hör jag att nattpatrullen har kommit hem till grannen. Alltså är det hög tid att sova. Lät att glömma bort tiden i bloggens värld!

Kram på er :-*



Anonym
2014-03-25 @ 04:57:01

Kram på dig, blogga mer :-)

Svar: Ja jag har varit slarvig nu och inte orkat :-) snart så kanske :-)
Ann-Charlotte Larsson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

twinklelittlestar.blogg.se

Min familj och annat som rör livet.

RSS 2.0