Måndag

Idag har vi varit lediga hela familjen tillsammans :-) <3 Vi har hunnit möblera om i Linnéas lilla rum. Rensat lite leksaker och donat. Så nu har hon fått det lite annorlunda. Hon var nöjd och glad :-) Efter lunch åkte jag och barnen till stadsparken och lekte. Christoffer fick äran att åka och handla :-) Vi hade det roligt i lekparken. Men plötsligt så ramlade Linnéa av gungan :-( När hon var nästan högst upp på gungan som är på bilden här nedanför. Stackarn vad ledsen hon var :-( Hon glömde bort sig och släppte båda händerna. Men efter en stund kände hon sig bättre och kunde fortsätta leka och äta några mackor som vi hade tagit med oss. När Christoffer hade handlat klart så kom han och lekte med oss en stund innan det var dags att åka hem. 



Jag var beställt en jacka och ett par stövletter på Zalando nu ikväll :-) Det har varit så dåligt utbud av jackor överallt nu sedan mellandagsrean. Men nu hade Zalando massor av fina jackor! Weee! Roligt! Och det behövdes!! Min vinterjacka gick sönder i dragkedjan i lördags. 
Och!!! Idag är dagen då vi fick tillbaka vår hemtelefon! Woohoo! Efter att ha varit utan den sedan den 1 dec så är det skönt att det fungerar igen! Grymt dålig service hos Alltele!!! Men hur som helst så fungerar den idag! :-) Så nu är vi glada :-P

Igår var vi ute på vift nästan hela dagen. Vi var först hos pappa och åt tacoslunch och lekte och sedan åkte vi till Chritoffers föräldrar och lekte ännu mer. 

Vi har börjat titta efter vart vi ska åka på bröllopsresa! Har kommit fram till att det nog blir under sensommaren. Det passar bäst då med allt det praktiska med skola och jobb och allt. Vi har fått många bra förslag av både vänner och familj och kommer nog hitta på något perfekt!

Den här veckan är Christoffer ledig. Barnen går 15-timmarsvecka på förskolan och jag tänkte försöka plugga lite extra nu ikväll så att jag kan vara ledig med dem imorgon. På onsdag blir det grupparbete för hela slanten och på torsdag har jag heldag i skolan med kursavslut och en gruppredovisning som ska vara kreativ :-) Sedan på måndag kör nya kursen igång. I den kursen har vi VFU. Så vecka 11-17 kommer jag vara på min VFU-förskola :-) Jag har fått en ny handledare. Men jag tror att det kommer att bli jättebra :-) Roligt att få vara ute en längre period! 

Nu ska jag göra lite nytta istället för att sitta här och dega :-)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

twinklelittlestar.blogg.se

Min familj och annat som rör livet.

RSS 2.0