Söndag

Igår var jag på bio med pappa. Vi såg, som jag skrev tidigare, Hundraåringen. Den var väldigt bra. Bra skådespelare, bra handling och bra filmad :-) Efter bion åt vi middag på Palaia. Fint ställe tycker jag, men riktigt bra mat! Trevligt att komma ut på lite skoj! 
Före det var vi på barnens dans. Det är en ny dansfröken nu som verkar jättebra! Linnéa trillade på huvudet där inne i danslokalen och kom ut och var ledsen en stund :-( Men sen blev det full fart på henne igen, och hon ville helst dansa i Nellies grupp (som är efter Linnéas grupp) också. När all dans var klar så  åkte jag och Nellie och fyndade lite loppisgrejer som jag skulle kunna måla och göra om, och Christofferoch  Linnéa köpte färg.

Christoffer och Veronica tog med sig barnen på en överraskning idag. De åkte imorse och barnen hade ingen aning om vart de skulle. Det var Fjärran Höjderbadet de skulle till :-) Barnen har aldrig varit där, och hade blivit jätteglada när de insåg att de var på ett badhus! Jag har aldrig heller varit där, men det verkar väldigt bra för små barn. De hade haft jätteroligt! Parkbadet är inte så bra för små barn tycker jag. Mamma Mupoolen är ju fin, men den sprutar jättehårda vattenstrålar överalltifrån. Inte alls bra i en småbarnsbassäng tycker jag :-P De var nöjda med dagen alla fyra. Linnéa var ledsen på kvällen och trodde  att hon skulle behöva vänta tills nästa år innan hon får åka dit igen. Pluttan! Och Nellie har övat på att säga Fjärran Höjder och Tropicanaland så att hon kan berätta om överraskningen på förskolan imorgon :-) Vatten är verkligen roligt!!
Själv har jag pluggat och spelat gitarr idag. Imorgon ska jag plugga hemma. Hoppas att jag hinner måla ett till lager på alla mina måleriprojekt :-) Men det blir nog på kvällen...
Har ett paket att hämta ut på Coop också med en varsin Alla Hjärtans Dag-present till Nellie och Linnéa. Och så ska jag komma ihåg att söka studiebidrag från Göranssonska fonden! Obs! Obs! Inte glömma! 

Fina vattenflaskor har de små dansprinsessorna :-)





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

twinklelittlestar.blogg.se

Min familj och annat som rör livet.

RSS 2.0