Drömmen om väggord

Ja... Tänk om man bodde i ett hus istället för i en skruttig lägenhet.
I en lägenhet är man rätt så begränsad ändå. Visst får man göra en hel del, men många av de saker som jag helst vill göra är ju helkört... Till exempel skulle jag gärna vilja byta alla lister! Vi har mörkbruna lister. Nästan svarta. Vi harvisserligen  fått det att se helt ok ut tycker jag, med svarta möbler, men nog vore  det fräschare med vitt!? Men vi får inte byta. Eller fick inte när Sandviken Hus ägde den här huslängan. Det är ju standard i Vallhov med brun/svarta lister liksom. Kan man ju inte ändra på heller! 
Och tänk att få köpa en massa fina väggord och sätta upp! Det finns så många fina väggord. Men det får man inte heller. Får nöja mig med posters. Inte alls dumt det heller såklart! De vi har är väldigt fina. Men jag hakar då upp mig på sånt som jag inte får.
När jag har pluggat klart om nästan 2 år då ska vi minsann köpa oss ett fint hus. Och då ska jag ha fina väggord och vita lister :-) En fin altan och en egen uteplats. Och mer utrymme hemma!! Allt det vill jag ha!! :-) fast det är lång tid kvar. Tur att vi ändå har det bra här, trots fula lister och brist på väggord :-) 

Idag var jag och Nellie på BVC. Det var hennes siat plnerde besök där! Vad hon växer lilla hjärtat! Förutom hennes fyra första veckor så har vi haft samma sköterska hela tiden. Hon är verkligen toppen! Gillar henne jättemycket! 
Idag är Nellie 114 cm lång och väger 19,7 kg. Hon ligger under kurvan. Har sjunkit, men hon är ju frisk och äter någolunda bra så det är inget att oroa sig över. Men jösses vad hon växer alltså! Jag blev helt chockad! Tror Lotta (sköterskan) blev det också :-) Förra gången Nellie mätte sig var hon 110 cm. Tyckte inte att det var så länge sedan. Så hon växer som bara den! Fina älsklingen <3 Vaccin fick hon också. Hon har varit orolig hela dagen. Kunde inte äta frukost imorse ens, och svarade inte ett enda ord när Lotta pratade med henne. Stackarn blev så ledsen när det var dags för sprutan. Men det gick väldigt fort. Och hon fick ett fint plåster och en leksak :-) Efteråt var Nellie väldigt stolt och vågade prata lite med Lotta. Vi gick och köpte glass och chokladbit i cafét på sjukhuset och då var hon glad och tyckte att Lotta var snabbast i världen på att ge en spruta. lotta kom ned och pratade lite med oss när vi satt där och då var Nellie nöjd och glad.
Christoffer och Linnéa var och hämtade skridskor till barnen när vi var på sjukhuset. Sedan var de på Hanséns och fikade. Linnéa hade visst ätit upp Christoffers fika och sedan legat under bordet och lekt Ariel och sagt "God morgon" till alla som gått förbi :-D 
På lördag efter dansen och maten så har vi lovat att vi ska åka skridskor :-) 


Christoffer
2014-02-01 @ 10:11:04

2 år kommer gå fort!:)
Hoppas inte det går för fort bara så vi hinner njuta av tiden<3

Svar: <3
Ann-Charlotte Larsson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

twinklelittlestar.blogg.se

Min familj och annat som rör livet.

RSS 2.0