Hälsocentralen och skolan

Igår tog jag ledigt med Nellie och åkte med henne till hälsocentralen. Hon var så rädd inför blodproven! Stackars gumman! Men det gick jättebra ändå. Hon var ledsen och ville inte sitta där i stolen men sköterskan som stack gjorde det så snabbt och pricksäkert att det gick bra ändå :-) En sköterska kom in och dansade för henne medan en "magisk" blomma spelade musik, och en annan blåste såpbubblor. Halva personalstyrkan ;-) Som vanligt tycker jag att personalen på Hälsopartner är helt underbar! 
Efter det åt vi lunch på McDonalds. Nellies val :-) och sedan fick vi gå tillbaka till HC för vi hade glömt Nellies groda som hon fick där inne på toa när vi satte på tatueringarna som hon också fick. Sedan gick vi och köpte lite kläder. Nellie fick välja och det blev ett par rosa glittriga ballerinaskor till henne och Linnéa. En varsin klänning och trosor till båda :-) Sedan lekte vi i Stadsparken en stund. Nellie var väldigt stolt över sig själv hela dagen! Och det kunde hon verkligen vara med all rätt!!




Gårdagen gick sådär lagom långsamt. Jag han leka riktigt mycket med Linnéa på eftermiddagen. Det är skönt att slippa känna att man inte hinner med. Nellie var trött så hon och Christoffer tittade på film på hennes nya DVD-spelare :-)



Idag har jag klarat av sista dagen på ht '13 inne på högskolan. Nu är det bara kvar att skriva klart arbetet som ska vara klart på fredag. Vi hade redovisning idag och det var inte alls så farligt som jag hade föreställt mig :-)
Under vt '14 ska jag ha VFU i 7 veckor, om jag har förstått det rätt. Det blir roligt! Nästan en helt ny barngrupp som jag bara har träffat delar av under en kort stund. Yngre grupp nu också jämfört med förra VFU-perioden. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

twinklelittlestar.blogg.se

Min familj och annat som rör livet.

RSS 2.0