Hej vardag!

Det finns ju två sidor av det här såklart. Det känns så himla skönt att komma tillbaka till vardagen igen. Nu runt jul och Nellis födelsedag har det varit full fart hela tiden och det har fört med sig att alla rutiner blivit lite åsidosatta ibland. Senare kvällsmat än vanligt. Vi har sovit mycket längre. Än vanligt! Barnen har vaknat runt 8-8.30! Och det för ju med sig att det tar längre tid för småttingarna att somna ibland också :-) Nu är det vardag och allt är lite mer som det ska :-) Lättare att planera allt! 
Men å andra sidan så är det ju helt fantastiskt att få ha barnen hemma om dagarna! Man hinner göra så mycket tillsammans som man annars bara hinner på helgerna. Nog var det lite vemodigt att gå till förskolan för att lämna dem idag allt. Men det lättade faktiskt när jag såg hur glada de var för att de 'äääääntligen' skulle få gå dit, och när jag fick höra allt de skulle berätta om när de kom dit. 

Nellies läkare ringde idag och hörde hur det är med henne. Han påbörjar en utredning nu med start imorgon, då hon ska få lämna prover. Vi ska ge henne EMLA före :-) Tack och lov för sånt! När Linnéa hade fått en hemsk sticka i foten som vi blev tvungna att åka till HC med fick hon bara ta Xylocain... Det hjälpte inte mycket. Det var så synd om henne då. Vi var tre vuxna som fick hålla i henne och en sjuksköterska grävde i ett sår under hennes fot :-( Det slutade med att vi lämnade kvar stickan, som satt så hårt att man skulle behöva operera bort den. Även om hon var rädd och hade ont så var hon jätteduktig! 
Nellie har varit lite rädd för sprutor förut men det verkar ha blivit bättre sedan hennes faster var här varje kväll i någon vecka i höstas och fick sprutor i magen. Då fick hon se att det faktiskt inte var så farligt! Men ändå är det ju toppen att hon får EMLA före nu så hon slipper känna det värsta obehaget! Det har hon aldrig fått förut. Men hon har alltid varit så duktig ändå när hon har tagit prover, så det kommer gå bra. 

Själv har jag pluggat idag. Mina hjärnceller är inte på topp. Det går trögt. Men det är väl så efter ledigheter :-)


Här är litteraturen som jag har vakt att använda i mitt kurssammanhållande arbete. Dock blir det problem att hålla sig till gränsen på 3000 ord. Så vi får se om  skippar någon bok. 
Jag funderar på att inte ta med Rörelseböckerna. Det står en del om barn och rörelse i drama -och  musikböckerna också så det blir nog bra ändå :-)


Det här hade Nellie med sig när hon klev upp imorse. Det är hennes två nya Hello Kittys och hennes nya stora Snövitdocka som åker båt (en ståpall som annars brukar stå på toa)
De står i soffan och påminner mig lite extra om Nellie idag. 


Det här är vad som påminner mig om Linnéa lite extra mycket den här morgonen. Hon älskar att klä ut sig till prinsessa! Och hon har ju verkligen begåvats med talets förmåga! Vi hade en djup diskussion om den här klänningen imorse. Hon vill ha den på "Klövern". Det känns synd att säga nej, men det måste jag ju göra. Hon straffade mig med att matvägra och åt minsann bara halva mackan till frukost och sa att hon inte äter mer om hon inte får ha klänningen. När jag sa att hon nog skulle bli hungrig om hon inte åt mer, svarade hon bara: 
"Ja."
Hon gick motvilligt med på att ta på sig en annan klänning. Men när vi kom fram till förskolan visade hon stolt upp sin nya  klänning för pedagogerna som mötte henne :-) På vägen till förskolan åt hon en bit banan. Men efter en stund kom hon på att hon inte tänkte äta för det fick jag inte bestämma. 
Under hela morgonen berättade Nellie för mig och Linnéa att hon inte bråkar sådär för hon är ju stor och duktig. Och det är hon verkligen! De är duktiga båda två :) 
Nellie har börjat köra med knepen som jag och Christoffer kör med Linnéa ibland. "Men då äter jag din macka då" säger hon och ser så finurlig ut! Låtsas sträcka sig mot Linneas macka och tittar på mig och försäkrar sig om att jag verkligen ser vad hon gör. Nickar lite hemlighetsfullt mot mig. Hi hi så sött!
Det fungerar oftast :-) 



Christoffer
2014-01-08 @ 03:30:17

Det är så mysigt att läsa din blogg på jobbet. Men man får hemlängtan <3
Puss

Svar: <3 Jag längtar efter dig när du jobbar också! Du är världens bästa. Ses snart! Puss <3
Ann-Charlotte Larsson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

twinklelittlestar.blogg.se

Min familj och annat som rör livet.

RSS 2.0