Kalas i dagarna tre :-)

Nu har Nellie firats i 3 dagar och totalt, förutom jag, Christoffer och Linnéa, så har hon firats av 25 personer + mängder av gratulationer på andra sätt! Älskade hjärtat förtjänar verkligen all uppmärksamhet och har trivts med att vara i centrum! Hon har fått så många goa kramar och presenter och lekt så inni bomben de här dagarna att hon är helt slut! Hon är så stolt över att hon är så stor! går och mäter sig hela tiden och visar hur högt hon kan nå, hur långt hon kan kasta eller hoppa :-) 
Nu har båda flickorna mycket att berätta imorgon. Första dagen på förskolan. Träffat jultomten två gånger, julfirande på massa olika ställen, mängder av fina julklappar, nyårsafton, kalas hos en kompis, Nellies födelsedag och alla presenter och vänner/familj de har träffat i samband med det, båda har blivit anmälda till dansen den här terminen. Och så har de fått sin första kusin! Vi ska åka och hälsa på honom på söndag! ❤ Måtte barnen hålla sig friska nu den här veckan så vi kan åka!

Nellie ha fått otroligt mycket oresenter! Men jag ska försöka summera lite vad hon har fått. Jag kommer säkert glömma någon grej men då får jag fylla på med det sen :-) Igår skrev jag ju vad hon fick av oss så det skippar jag idag.

• Två stora Hello Kitty-mjukdjur
• Två marionettdockor
• En prinsessabok
• En prinsessabok med dockor
• Flera Barbiedockor - Disneyprinsessor, modebarbie, bröllopsbarbie, "vanliga" barbies
• Monster High docka
• My little pony Barbie (Rainbiw Dash)
• Olika spel
• Olika målarböcker
• olika sortera pennor
• Saxar
• Prinsessaservis med mugg, skål och tallrik
• Smycken - bl.a ett armband det står Nellie på, glittriga armband och halsband, hårspännen, tiaror.
• Kläder - Tröja, klänning, 2 byxor, 2 par strumpor, trosor
• handväska
• Stor Snövitdocka
• Mikrofon med olika funktioner
• Filmer - Madicken, Monster High, Trassel
• Skrivböcker i olika format
• Dagbok
• Poly Pocket dockor 
• Klättrande slimeboll
• Läppstift och läppglans
• Godis, tuggummi
• Hello kittymugg med sugrör
• Fevingar med trollspö
• Hello kitty med klädaffär
• My little pony
• Några pussel
• Olika pysselgrejer - glitterfärg, märken att klistra på kläder och olika pärlor att göra halsband med. Klistermärken och andra grejer att göra smycken med :-)
• Lego friends 
• Lego friends spel
• Vattenflaska (påse)

Och säkert måna fler saker! Men jag kommer inte på något mer just nu :-) Det bara snurrar presenter i huvudet på mig :-)

Linnéa har fått:
• Klistermärken
• En mini-Furby
• Barbie
• Stor Hello kitty mjukdjur 
• Smycken - halsband, armband, hårspännen
• Handväska
• Kläder - klänning, byxor, trosor, strumpor
• Vattenflaska  (påse)
• Läppglans
• Godis
• Hello kittymugg
• Mjukishund i hundbur
• Slimeboll som klättrar
• Magisk spegel som blinkar och låter
• Film - Hello kittys jul

Säkert något mer där också :-)

Hur som helst så har de båda fått massor med fina saker! Roligt för mig att skriva upp allt om inte annat :-) 
Jag ska göra klart det sista inför morgondagen nu. Se efter en gång extra att barnen får med sig alla extrakläder de behöver tillförskolan och att allt är namnat. Förbereda det som går till frukosten imorgon och barnens kläder så att det inte går åt en massa tid till det imorgon bitti. Jag måste ställa en påminnelse om att ringa förskolan också. Vi har inte kunnat logga in på sidan där man lägger schema :-/ Så jag får ringa och berätta hur det ser ut imorgon. 
Imorgon ska även läkaren från HC som Nellie träffade angående hennes ögon ringa. Hon är ju inte helt bra, men ändå bättre än när det var som värst. Får se vad han säger. Vi måste försöka skälla lite på Alltele också!! Herregud nu har det gått på tok för långt!!! Utan hemtelefon sedan 1:a december! När man ringer säger de att det ligger en felanmälan på det och att de ringer oss när det är fixat. Jo men tack liksom... De skulle makulera räkningen för december. IP-telefonin betalar vi nog typ 29 kr/månaden för förutom samtalen.... 

Men jaja :-) Nu lär jag ta mig i kragen och fixa det jag ska så jag kommer i säg nån gång! Imorgon ska jag plugga som attans på mitt kurssammanhållande arbete som ska redovisas på fredag :-) Ska försöka hämta tjejerna lite tidigare imorgon, men vi får se om jag hinner. 






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

twinklelittlestar.blogg.se

Min familj och annat som rör livet.

RSS 2.0