Nellie 5 år!

Älskade älskade hjärtat mitt, jag hoppas att du vet hur mycket mamma älskar dig <3 
Tänk att våran Nellie blev 5 år idag! Sammanlagt igår och idag, om man inte räknar med mig, Christoffer och Linnéa, så har hon blivit firad av 22 personer här hemma och många många fler har hälsat och gratulerat henne på andra sätt. Jag tänker på att hon är precis fyllda fem år och känner så många! Hon har så många som tycker om och älskar henne så mycket <3 Våran lilla tjej <3 När man är fem år är man inte gammal! Ändå känner hon så många! Tänk att ett barn berör så många! Det värmer så innerligt i hjärtat! Linnéa har fått presenter hon med :-) både för att hon är lillasyster och faktiskt för att det är hennes namnsdag idag. Hanna Linnéa heter hon ju :-) 
Imorgon kommer det ytterligare tre eller fyra stycken och grattar Nellie! :-) 

Presenter som hon fick av oss idag var:
• En stor Dr. McStuffinsdocka med "Lammi" som kan säga massor av olika saker och göra undersökningar.
• Sofia den Första-docka med hela hennes familj.
• Magisk prinsessaspegel som blinkar och låter.
• Snövitskor
• Snövitduplo
• Tingeling och Vinterlilja-dockor som med vingar som kan blinka om man ställer dem på en platta.

Hon har fått massor av presenter av andra också men jag tänkte skriva några av dem imorgon när hon har firats klart :-)

Linnéa fick en "riktig" elvisp av oss, och även hon fick som sagt fler presenter som jag också ska skriva lite om imorgon!

De blev båda väldigt glada för allt de fick idag! Nellie var väldigt trött när vi nattade ikväll. Vi läste ut en bok men sedan låg hon vaken nästan till 21.20! Väldigt mycket att prata om och fundera på såklart :-) Uppspelt och trött på samma gång och planerar vad hon ska leka imorgon :-) 

Vi väckte Nellie med sång och presentöppning i sängen imorse :-) En uppskattad överraskning!

Linnéa som äter smarrig frukost med baguetter direkt från ugnen :-) 

Marschmallowstårta på Nellies begäran! Fast hon pt bara marschmallows :-)

Alla nya saker skulle lekas med på en gång! 


Jag och Christoffer avslutade kvällen insoffan framför en film. Vi såg Anchorman. Den var bra! Det var skönt att sits och njuta av lugnet en stund :-) 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

twinklelittlestar.blogg.se

Min familj och annat som rör livet.

RSS 2.0