Onsdag

Dagen började med att jag hörde att Linnéa hade smugit in i Nellies rum. Tidigt på morgonen, före väckarklockan :-) Vi hörde hur de låg och pratade i hennes säng :-) De lät väldigt trötta! Jag gick in och kollade läget och de ville ligga och vila en stund innan de klev upp. Sp jag fixade med allt som kunde förberedas, och sedan kom de uppsmygandes. Gullungar!

På kvällen var det julgransplundring här ute på gården. En av våra grannar brukar ordna med det varje år. Linnéa och jag dansade och sjöng för fullt. Men Nellie ville inte riktigt vara med. Hon var väldigt trött idag när hon kom hem från förskolan och blev bara ledsen hela tiden.  Hon stod på sodan och tittade tillsammans med Christoffer. Hon hade försökt smyga sig fram till dansen ibland men ångrat sig. Hon blev nog blyg när vi såg henne komma. Alla barn fick en påse med frukt, russin och en tablettask och sedan lekte vi lite i lekparken innan vi gick in. Det märks att barnen inte är helt vana med ganska långa dagar på förskolan  än. Men det märks att de trivs där ändå, när jag kommer och hämtar dem. Linnéa hade två prinsessaklännigar på sig. Pedagogen sa att han skulle gå och hämta Askungen :-) Hon stod och skulle sopa golven, för styvmor hade sagt det. Nellie satt och "degade" med en kompis. Hon behövde såklart göra färdigt innan hon kunde gå :-)
Barnens tidningar låg i brevlådan idag. De har båda fått en prenumeration på tidningen Prinsessa av deras mormor. De blir så glada när de kollar brevlådan  och hittar en tidning!
Pappa kom och hälsade på idag. Nellie fick ge sitt brev som hon hade gjort till honom, och sedan visade hon hur duktig hon är på att skriva. Linnéa hade svidat om till Snövit och tassade runt med lätta dansanta steg :-)

Jag läste att det hade åkt omkring skumma bilar igår kväll och natten före det. Folk hade lyst i i hus och lägenheter med ficklampor! Otäckt! En bil hade stått och lyst med sina hellysen in i någons hus. Fy... Jag tycker det är så läskigt att veta att det finns sådana hemska människor som smyger runt ganska nära oss. De kan ju lika gärna åka hit snart... Jag som är så mörkrädd ändå liksom! Men ändå har det blivit bättre med det sedan vi flyttade hit. Men visst är det extra otäckt när de smyger runt på nätterna? 

Och jag då... Jag har en glasbit i foten sedan i måndags. Det är en liten rackare som sitter där den sitter :-/ Inte hinner man gå till HC heller och få hjälp med att få ut den. Jag får ta det till nästa vecka om den är kvar då. Typiskt mig alltså. Jag säger åt barnen att inte gå där jag hade slagit ned ett glas. Och så går jag där själv :-P

Imorgon åker jag och Nellie till HC. Hon säger att hon är så rädd för att ta blodprov och jag tycker så synd om henne. Men jag tror att det kommer gå bra. Vi ska gå och äta lunch på en restaurang sen. Det ser hon fram emot :-) Jag med! 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

twinklelittlestar.blogg.se

Min familj och annat som rör livet.

RSS 2.0