Så här startade min dag

Nu ska jag berätta om min morgon. Egentligen ska man kanske inte skriva sånt här på internet, men jag hoppas att ni som läser förstår det här på rätt sätt! :-)

Jag och barnen skulle ta bussen till stan för att gå på terminsstarten på deras danskurser. Linnéa får åka vagn och Nellie promenerar. Vi kommer fram till busshållplatsen där det står en kvinna som nog är runt 60 år. Hon börjar prata med barnen och säger till mig att de var så fina och ovanligt duktiga och snälla. Berömmer deras kläder och allt det där. Så säger Linnéa:
"Min pappa knarkar på natten."
SNARKAR säger jag snabbt. Hon menar såklart SNARKAR.
"Nel, mamma knarkar också ibland".
Suck... Kvinnan säger först inget. Men efter en stund säger hon att "Ja tänk vad mycket fula ord de lär sig på dagis". 
Det får räcka med ett "hehe" som svar nu känner jag... Och jag undrar hur det kan komma sig att Linnéa säger så nu. Hon pratar ofta om att SNARKA. Det är aldrig något tvivel om vilket ord hon säger. Vilken timing att det skulle låta som KNARKAR just nu. Men jaja. Ingen skada skedd. Det verkar som att kvinnan förstod att Linnéa menade SNARKA. 
Då börjar Linnéa sjunga. Hon sjunger "Här ska Jävlaranamma drickas brännvin!" (Från Madicken)
Lämpligt just nu... Hur räddar jag mig ur det här då? Ingen idé att säga något... Kvinnan. Bredvid oss säger inget heller. Vilket första intryck... 
Bussen kommer och vi kliver in i den bakre dörren eftersom vi har vagnen med oss. Jag och Linnéa sitter där vid vagnplatsen i bussen och Nellie ska prompt gå bak i bussen en bit. Jag ser till att hon har bältet på ordentligt och pratar lite med Linnéa om varför hon får sitta kvar i vagnen. Det är ganska mycket folk i bussen och Linnéa undrar vart alla ska. Och så hörs plötsligt högt ich tydligt:
"Maaaammaaa! Kommer du ihåg förut när du pruppade i busseeeen?"
Å herregud. Händer det här?
Det här var nästan värre än den gången som Nellie refererar till. Då åkte vi också buss. Jag minns inte exakt hur det gick till men antingen så var det något som knakade i bussen, eller så var hon den skyldige och skyllde ifrån sig på mig. Hut som helst så var bussen såklart ganska välfylld och Nellie säger: "Pruppade du mamma?" Och folk i bussen skrattade faktiskt. 
Både den gången och imorse hände det rätt nära inpå att bussen börjat åka, så jag fick sitta och skämmas hela bussturen :-D

Bra start på dagen.

Men det blev faktiskt bara bättre sen!
Hae haft en fin dag med mina älskade flickor. Som sagt började dansterminen idag. vi var tidiga och fikade en stund på Gamla konditoriet innan det började. Linnéa var på sin första danslektion tillsammans med sin bästis och jag fick träffa och prata strunt med Anki. Sen var det Nellies tur att dansa och  då fick jag prata strunt med Ylva :-) Trevlig förmiddag!! Sen åt jag och  tjejerna lunch på McDonalds och bussturen hem gick fint :-) 
Och så en mysig kväll med Christoffer. 
sunshiine86.blogg.se
2014-01-18 @ 22:40:46
URL: http://sunshiine86.blogg.se/

Hahahahahahah gud nu har jag skrattat för ett år framöver :) :) det kanske inte var så kul just för stunden men nu kan du skratta åt det :) :)

Svar: Haha jaa det är ju jätteroligt nu i efterhand! Jag glömde att skriva en sak som jag ska uppdatera nu faktiskt! Tokungar!!
Ann-Charlotte Larsson

Maria D
2014-01-19 @ 09:48:32

Hahaha jag dööör!! Herregud. Låg nog och skrattade i över en halvtimme igår kväll så tårarna rann. Älskade ungar, vad dom kan hitta på en massa :)

Svar: Ja herrejösses! Jag blir nog bannlyst från bussen snart.
Ann-Charlotte Larsson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

twinklelittlestar.blogg.se

Min familj och annat som rör livet.

RSS 2.0